تور شارجه | تور امارات متحده عربی | تور لحظه آخری شارجه

تور شارجه,تور امارات متحده عربی,تور لحظه آخر شارجه,تور ارزان شارجه نوروز 96,رزرو آنلاین تور شارجه,تور دبی ,رزرو تور لحظه 90 شارجه

تور شارجه | تور امارات متحده عربی | تور لحظه آخری شارجه

تور شارجه,تور امارات متحده عربی,تور لحظه آخر شارجه,تور ارزان شارجه نوروز 96,رزرو آنلاین تور شارجه,تور دبی ,رزرو تور لحظه 90 شارجه

تور شارجه,تور امارات متحده عربی,تور لحظه آخر شارجه,تور ارزان شارجه نوروز 96,رزرو آنلاین تور شارجه,تور دبی ,رزرو تور لحظه 90 شارجه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

شارجه

جاذبه های دیدنی شارجه

شارجه یکی از هفت امارتی است که دولت امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند و محدوده این امارت حدود ۱۶ کیلومتر از ساحل کشور امارات در خلیج فارس را می‌پوشاند. عمق خاک این امارت بسمت داخل کشور حدود ۶۰ کیلومتر است. مساحت شارجه ۲۶۰۰ کیلومتر مربع می‌باشد، و این امارت با تمام امارات‌های که کشور دولت امارات عربی متحده تشکیل می‌دهند حدود مشترک دارد. مساحت شارجه ۲۶۰۰ کیلومتر مربع می‌باشد.

جاذبه های توریستی شارجه :

از جاذبه های گردشگری این شهر می توان موزه‌های هنری متعدد، سالن‌های تئاتر، بازارهای هنرهای دستی و مساجد گوناگون را نام برد. موزه ملی شارجه میزبان برگزاری نمایشگاه بی‌سابقه ای از نقاشی‌های نگارگران جهانی بوده‌است. از تفریحات این شهر میتوان چشم امارات ، رانندگی در کویر ، تورهای قایق ، شترسافاری ، منطقه کودکان و نوجوانان در القصبا ، آل خان مرداب ، آل خان ساحل ، غواصی و ماهیگیری ، مرکز حیات وحش عربی ، بازار آبی را نام برد.

مراکز خرید شارجه : با توجه به نزدیکی دبی به شارجه بیشتر توریستها خرید های خود را از مراکز خرید دبی انجام میدهند که دارای تنوع زیادی از کالاها و محصولات است ولی با این وجود شارجه دارای مراکز خرید و بازارهایی مانند مرکز ال فردان ، ال توان ، مگا مال و هایپر مارکتهایی مانند سیتی سنتر می باشد.

حمل و نقل عمومی شارجه : فرودگاه بین‌المللی شارجه یکی از بزرگترین فرودگاه های کشور امارات است که در سال ۲۰۰۵ از سوی موسسه مدیریت حمل و نقل لندن به عنوان بهترین فرودگاه جهان انتخاب شد. استفاده از اتومبیل شخصی و تاکسی رایج ترین روش جابه جایی در این شهر می باشد. البته تعداد قابل توجهی اتوبوس نیز مسافران را جابه جا می نمایند. پیاده روی و دوچرخه سواری متداول نیست. اتوبوسهای برقی، قطار شهری و مترو در این شهر وجود ندارد. استفاده از موتور سیکلت نیز بسیار محدود است. اجاره یک اتومبیل در خیلی از مواقع از هزینه کرایه تاکسی در طول یک روز کمتر خواهد شد ولی قیمت تاکسی در مقایسه با شهرهای دیگر از نرخ بالایی برخوردار نیست.

شارجه در حوزه بازاریابی‌های گردشگری و معرفی خود به عنوان مهم‌ترین جاذبه گردشگری کشورهای عربی و جهان اسلام موفق بوده‌است. این موفقیت بزرگ و قابل توجه براساس یک استراتژی روبه گسترش طولانی مدت گردشگری بوده‌است. با این حال شارجه ویژگی اسلامی و عربی خود را نیز حفظ کرده‌ است. شارجه از موقعیت جغرافیایی‌ خود مزایای بسیار زیادی به دست آورده است، به گونه‌ای که خلیج فارس در شرق آن و دریای عمان نیز در غرب آن واقع شده ‌است. در واقع این منطقه تنها منطقه در امارات است که به این دو دریای مهم دسترسی دارد. از اینرو شارجه یکی از مراکز فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری امارات به حساب می‌آید.

یکی از جذابیتهای شهر شارجه معماری جدید و مدرن در ساختمان‌های این شهر‌است. در کنار مناطق سنتی با معماری ویژه خود، در ساختمان‌های تازه شارجه از نوعی شیوه معماری عربی و اسلامی بهره گیری شده است. از این نوع معماری جدید و مدرن در ساختمان‌های مهمی در شارجه همچون بازار مجره، دانشگاه شارجه، بازار مرکزی، خانه‌های قدیمی در مریجه، و بازار عرصه و شمار زیادی از مساجد این منطقه استفاده شده‌ است. با این حال حفظ شیوه زندگی فعلی و سنت‌های اسلامی در شارجه، یکی از نکات مورد توجه صنعت گردشگری این منطقه گردشگری بوده‌ است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی